سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
کریس رونالدو
سه شنبه 89/4/15 :: 9:32 صبح ::  نویسنده : abdolla


کریستیانو رونالدو، مهاجم پرتغالی منچستر، خوزه مورینیو سرمربی حال حاضر رئال مادرید را یک «دروغگو» نامید.
تیتر نخست روزنامه دیلی تلگراف جنگ لفظی این دو مرد پرتغالی لیگ برتر بود. کریس و مورینیو که هر دو فوتبال پرتغال را تجربه کرده اند و یکی در سمت سرمربی گری توانستند به قهرمانی اروپا برسد و دیگری با پیراهن تیم ملی پرتغال درخشش فوق العاده ای داشته، حالا در یکی از حساس ترین هفته های فوتبال اروپا و لیگ برتر حسابی به پروپای هم پیچیده اند.
رونالدو شاه کلید موفقیت منچستر که توانست همراه با شیاطین در مرحله رفت لیگ قهرمانان میلان را به زانو در بیاورد، پس از آنکه تیم چلسی با تک گل جو کول مقابل لیورپولی ها در بازی رفت به پیروزی رسید، رگبار انتقاداتش را به سمت خوزه مورینیو نشانه گرفت. او به خبرنگار دیلی تلگراف گفت؛ «همه دنیا می دانند که مورینیو یک لاف زن بزرگ است.
او همیشه همه چیز را بزرگ تر و بیشتر از آنچه که هست، نمایش می دهد. حتی عملکرد تیمش را در مقابل چشم میلیون ها نفر بسیار موفق تر می داند، مورینیو همواره چیزی در چنته دارد تا توجهات را به سمت خود جلب کند، مخصوصا هنگامی که از نحوه عملکرد و فوتبال بازیکنانش خوشحال باشد. او هرگز نمی تواند بفهمد چه زمانی اشتباه می کند.
آنقدر مغرور و خودخواه است که اشتباهاتش را نیز هیچ گاه نمی پذیرد.» هنگامی که صحبت های وی از طریق گزارش ورزشی تلویزیون پخش شد و به گوش مورینیو رسید، باعث برافروخته شدن خشم بی اندازه سرمربی پرتغالی شد.
وی به رغم عصبانیت زیاد، سعی کرد تا خونسردی اش را حفظ کند و پاسخی شنیدنی تحول گزارشگر تلویزیون داد؛ «بازیکنی که می خواهد بهترین فوتبالیست جهان شود، بازیکنی که می تواند بهترین باشد و شاید در حال حاضر بهترین هم باشد باید تا آنجا که می تواند روی فوتبالش تمرکز کند، البته صادق بودن و با صراحت حرف زدن اصلا بد نیست، اما پرداختن به این چنین مسائلی او را از راه اصلی اش دور می کند».
خوزه مورینیو همیشه با سرمربی منچستر- سرآلکس فرگوسن - روابط خوبی داشته است، چرا که او پیشکسوت فوتبال جزیره است و خوزه هم به خوبی می داند با چه شیوه ای نظر مثبت او را به خود جلب کند و بهترین شیوه را احترام گذاشتن می داند. به همین علت است که ترجیح داد در برابر گفته های رونالدوی جوان، واکنش تند و تیزی نشان دهد؛ «هیچ وقت با دروغگویی نمی توان به سطح بالایی در هر چیزی رسید و فوتبال هم از این قاعده استثنا نیست».
در صورتی که در بازی های برگشت هفته آینده لیگ قهرمانان هر دو تیم بتوانند پیروزی بازی رفت را تکرار کنند، آنگاه جدالی دیدنی در فینال در انتظار است. جدالی که می تواند تلافی لیگ برتر باشد و اگر چلسی بتواند بر منچستر غلبه کند، هواداران آبی های استمفوردبریج به رضایتی نسبی خواهند رسید و تا حدی جبران از دست دادن عنوان لیگ برتر خواهد شد.
گرمی سونس، سرمربی اسبق قرمزپوشان آنفیلد معتقد است که خوزه مورینیو این فصل استرس و فشار زیادی را تحمل کرده است. مخصوصا پس از آنکه طبق قوانین فوتبال یوفا پس از درگیری لفظی که با آندریاس فرسیک داشت، از همراهی تیمش باز ماند. او ?? دقیقه قبل از اتمام دیداری که آبی ها با چهار گل پیروز میلان بودند از استادیوم اخراج شد تا سوژه خبرنگاران و عکاسان مطبوعاتی شود.
او می گوید؛ «حقیقت مثل روغن می ماند، اما گاهی اوقات دیر نمایان می شود، من از حضور در دو بازی محروم شدم، نمی خواهم چیزی بگویم و اعتراضی بکنم، اما مطمئن باشید بالاخره روغن روی سطح آب می آید» از این رو منچستری ها با اختلاف سه امتیاز همچنان صدرنشین لیگ برتر هستند و به نظر نمی رسد به همین راحتی ها قهرمانی را تقدیم تیم دیگری بکنند.
آنها همانطور که تا یک قدمی فینال اروپا رسیده اند در فینال جام اتحادیه (FACUP) انگلیس رودرروی هم قرار خواهند گرفت. اما پس از این جنگ لفظی کارلوس کوئیروز نیز خاطرنشان کرد؛ «مورینیو شیوه خاص خودش را دارد. او همیشه تلاش می کند تا توجه همه را به شکلی و به نقطه ای جلب کند که خودش دوست دارد تا سایرین او را تایید کنند. این تاکتیک خاص اوست و نمی توان تغییرش داد»




موضوع مطلب :
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
صفحات وبلاگ

RSS Feed
بازدید امروز: 2
بازدید دیروز: 7
کل بازدیدها: 68903